Als u een gewricht slecht kunt bewegen of daar pijn bij heeft, kan manuele therapie uitkomst bieden. De effecten van Manuele Therapie zijn vaak direct na de behandeling merkbaar. Gewrichten functioneren beter en bewegen gaat gemakkelijker.

manueel 0029 400x800

Voorbeelden van klachten die een Manueel Therapeut kan behandelen:

• Hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • Nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen
  • Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
  • Hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn
  • Duizeligheid bij het bewegen van de nek
  • Kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten
  • Heupklachten

Al tijdens het onderzoek bij de eerste afspraak zal blijken of en hoe uw specifieke klacht verholpen kan worden. Direct na de eerste afspraak heeft u dus duidelijkheid over de verdere behandeling.

Werkwijze manueel therapeut

Na een eerste screening bestaat uw eerste afspraak uit twee onderdelen: een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek. In het gesprek stelt de Manueel Therapeut vragen over uw klachten. Voorbeelden hiervan zijn:

• Hoe de klachten zijn ontstaan
  • Wanneer de klachten toenemen of verminderen

Daarna volgt een lichamelijk onderzoek, waarbij de manueel therapeut uw houding en bewegingen beoordeelt en uw gewrichten onderzoekt. Eventueel gebruikt de manueel therapeut, bij wervelkolomklachten de SPINAL MOUSE (zie www.IDIAG.ch). Zo wordt vastgesteld waar de oorzaken van uw klachten zitten. Samen met de patiënt beslist de manueel therapeut of manuele therapie zinvol is. Is dat niet het geval, dan bespreekt de manueel therapeut met de patiënt een aanpak voor de verdere behandeling. Zo heeft u dus meteen na de eerste afspraak duidelijkheid over het vervolg.

Behandeling: effectieve therapie

De Manueel Therapeut kent een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast, om de gewrichten beter te laten functioneren en uw houding en bewegingen te verbeteren. De effecten zijn vaak direct merkbaar: u voelt een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in gezond bewegen.

Hier vindt u de tarieven.                U kunt zich hier online aanmelden.